استارتاپ ها مشاغلی ایجاد کرده اند که یافتن آنها در چند دهه گذشته دشوار است و مهندسی در آن به یکی از محبوبترین نقشها تبدیل شده است. با وجود این، اگر برنامه نویسی در حیطه تخصص شما نباشد، نباید دلسرد شوید.

بسیاری از موارد در شرکت‌های جذاب وجود دارند که نیازی به برنامه‌نویسی ندارند. مهم یافتن نقشی مناسب است.

بنابراین، اجازه دهید به عناوینی که اغلب آگهی می‌شوند و مهارت‌هایی که به واقع به عنوان متقاضی نیاز دارید اشاره کنیم:

 

۱ پژوهشگر تجربه کاربر (UX)

در شغل پژوهشگر تجربه کاربر (UX)، شما نیازی به مهارت‌های برنامه‌نویسی یا مدرک دانشگاهی ندارید. UX مخفف تجربه کاربر است و بنابراین، زمان خود را صرف یافتن آن چیزی می‌کنید که افراد می‌خواهند. برای انجام این کار، لازم است به پژوهش و مهارت‌های مدیریت پروژه، قابلیت مصاحبه با کاربران و دریافت بینش‌ها، جمع‌آوری تجربه و پردازش داده‌های کیفی و کمی بپردازید.

 

۲فروش

استارت‌آپ‌ها اغلب به تیم‌های فروش زیرک نیاز دارند که بتوانند امور معاملات را انجام دهند. شما از پتانسیل پرداخت حق‌العمل کاری بسیار برخوردار هستید اگر قادر به فروش چیزهایی باشد که کماکان در بسیاری از روش‌های اثبات نشده وجود دارد. برای موفقیت در این کار شما باید متقاعد کننده باشید و در کمک‌رسانی، مذاکره و پرورش و حفظ روابط با افراد متعدد موفق باشید. نیازی به ذکر نیست که باید نسبت به «نه» های زیادی که در مقایسه با پاسخ «بله» در ابتدای راه می‌شنوید انعطاف‌پذیر باشید.

 

۳بازاریابی و رشد

کار در زمینه بازاریابی در یک استارت‌آپ اغلب به معنای آزمودن تاکتیک‌های مختلف برای رسیدن به مخاطبین جدید است. برای نمونه، هک رشد، نوعی از بازاریابی دیجیتال است و آزمایشگری محسوب می‌شود که در شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر صورت می‌پذیرد. این در حالی است که سازمان‌های دیگر ممکن است به دنبال کمک گرفتن از رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها یا ایجاد محتوای B2B باشند.

در انتهای روز، بهترین بازاریابان متفکرینی خلاق هستند که ترسی از آزمایشگری و درک چگونگی تحلیل معیارها ندارند و قادر به ترکیب دارایی‌های رسانه و همانندسازی آن در بازاریابی هستند.

 

۴مدیر گروه کالا

مدیران تولید اغلب به عنوان مدیران عامل میانی نام برده می‌شوند. سارا اسپراگ مدیر گروه کالای Muse آن را بدین صورت بیان می‌کند « … تعامل بین حل مشکلات با فناوری و چگونگی استفاده واقعی افراد از فناوری …» آشنایی با این کد می‌تواند موثر باشد، اما چندان ضروری هم نیست. کارکنان در این جایگاه شغلی به مهارت‌های سازمانی و ارتباطات عالی و نیز توانایی هماهنگ سازی یک تیم و نگارش جدول زمانی شفاف برای محصول و ویژگی‌های آن نیاز دارند.

 

۵مدیر محتوا

ست گودین، مولف پرفروش‌ترین اثر و کارآفرین اذعان داشت که «بازاریابی محتوا تنها مختص آینده نیست، بلکه به زمان حال اختصاص دارد.» این بدان دلیل است که نویسندگان خوب به برندها کمک می‌کنند تا مطالب خود را به صورت دیجیتالی به اشتراک گذاشته و مردم را به سمت محتوای جذاب جلب می‌کنند. برای انجام این کار به نگارش عالی و مهارت‌های ویراستاری و نیز قابلیت بحث در مورد محصول بدون تبلیغات مضاعف نیاز خواهیم داشت.

 

۶عملیات

هنگامی که استارت‌آپی را در ذهن خود متصور می‌شوید بلافاصله به نوآوری دیجیتال فکر می‌کنید اما تمام شرکت‌ها با انسان‌های واقعی زندگی می‌کنند. این افراد به انواع پشتیبانی‌ها در نقش‌های خود که طیف‌هایی از منابع انسانی، معلومات راجع به لوازم اداری، مشاور حقوقی و استخدام‌های جدید است نیاز دارند. این همان جایی است که عملیات در آن صورت می‌گیرد. برای مهارت در این نوع شغل، شما باید فوق‌العاده سازمان یافته باشید و در واقع یک «فاعل» باشید و کسی باشید که بتواند با وظایف و افراد مختلف هماهنگ شود.

 

۷خدمات مشتری

اگر شرکت برای خود مشتریانی داشته باشد به افرادی برای حصول اطمینان از رضایت‌مندی آنها نیاز دارد. این روند نیازمند تعهد فعالانه برای جلب رضایت مشتری و قابلیت تبدیل مردم ناامید به مصرف‌کنندگانی خوشحال‌تر (یا شادتر) است. اگرچه این کار آسان نیست اما حائز اهمیت است. بهترین خدمات مشتری در واقع تکرار روند تمایل به همدلی، پاسخگویی و قابلیت توزیع وضعیت پرتنش است.

دریک

 


AMIR_AKD

دانشجوی کارآفرینی علاقه مند به کسب و کار،عاشق تکنولوژی و مهندس آی تی

0 دیدگاه در “مشاغل که نیازی به مهارتهای برنامه نویسی ندارند”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های پیوسته

کسب وکار

۱۰۱ ایده کسب و کار کوچک که آینده‌تان را می‌سازد

اگر شما هم به دنبال یک فرصت جدید برای راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک برای خودتان هستید جای خوبی آمده‌اید! در این نوشتار با فهرستی از ۱۰۱ ایده کسب و کار کوچک آشنا می‌شوید که بسیاری از مشاغل ریز و درشت که همه انجام‌شدنی و عالی هستند شامل فرصت‌های خرده‌فروشی، خدمات زیست محیطی، ایده‌های کسب و کار مرتبط با حیوانات خانگی، و کسب و کارهای مربوط به فن‌آوری اطلاعات می‌شوند.

کسب وکار

5 فیلم برتر تاریخ سينما که هر کارآفرين بايد ببيند

تماشاي فيلم های سينمايي راه بسيار خوبي براي آموختن است. چه اين داستان‌ها واقعي باشند يا تخيلي به هر جهت بيننده را به يک درک عميق و آسان از بسياري موضوعات مي‌رسانند. در اصل هر فيلم به شما نشان مي‌دهد که برخي افراد قبل از شما به چه کارهايي پرداخته‌اند و تجربياتي کسب کرده‌اند که مي‌تواند الهام‌بخش يا راه‌گشاي شما در بسياري از امور باشد.

کسب وکار

آیا برای ساخت بازی ویدیویی باید از شغلتان استعفا دهید

رئیس شما را به جلسه خصوصی دیگری فراخوانده است. از این پس باید روزهای تعطیل نیز کار کنید؛ و درخواست افزایش حقوقتان نیز رد شده است. آیا نباید تمام این مشکلات و سختی ها را پشت سر گذاشت و مسیر جدیدی را برای شغلتان اختیار کنید؟ آیا نمی توان وارد دنیای کسب و کار بازی های ویدیویی شد؟