از آنجا که بسیاری از فرصت‌های استارت‌آپ مد مدت زمان زیادی را می‌طلبد، فرصت‌های محدودی برای اجرای آن خواهید داشت. آنها مستلزم تلاش و چشمانی باز به روی صنعت مد است، اما اغلب بودجه‌های استارت‌آپ بسیار کمی دارند. در اینجا پنج ایده استارت‌آپی برای کارآفرینی مد آمده است.

تولید رویداد مُد

برگزاری نمایش مد چندان هم شاهکار آسانی نیست. تولیدکنندگان رویدادهای مد با طراحان و الگوها به کمک برگزاری یک نمایش می‌آیند و هریک به اجرای مدلها کمک می‌کنند.

کری بنیگان، بنیانگذار Nolcha، شرکت تولید رویدادهای مد نیویورکی می‌گوید، «شما با اجرای نمایش به طراح کمک می‌کنید و به درکی از چگونگی تجسم لباس بر بدن و اینکه مدل‌ها چگونه باید آن لباس را بپوشند کمک خواهید کرد.

در حالی که هزینه‌های استارت‌آپ کم هستند ـ یعنی شما نیازی به کارکنان یا حتی دفتر ندارید ـ اما به برخی خودارتقایی‌های سنگین نیاز دارید. به گفته بانیگان، روابط و مراجع اصول این نوع کار هستند. کارت‌های ویزیت و وب‌سایت‌های کاربرپسند که پورتفولیوی آنلاین را نمایش می‌دهند و همچنین پورتفولیوی چاپی باید وجود داشته باشد. شبکه‌بندی از طریق وب‌سایت‌های صنعتی نیز ضروری است.

بانیگان می‌گوید، پیش از اینکه در مورد این شغل فکر کنید، باید شوهای مد را بشناسید و قابلیت کار با افرادی خلاق را داشته باشید و به اندازه کافی برای برخورد با افراد مختلف توانمند باشید. درآمد بالقوه به تعداد مشتریان بستگی دارد.

هدایت کسب و کار مد

این کسب و کار برای هر فردی با پس‌زمینه مشارکت که می‌خواهد قدم در دنیای مد بگذارد ایده‌آل است. هدایت کسب و کار مد به هدایت شرکت‌های طراحی در تمام جنبه‌های اجرای کسب و کار آنها از برنامه‌های ارتقا برای برنامه‌های روزمره گرفته تا جمع‌آوری فاکتور و دفاتر حساب‌ها کمک می‌کند. به عقیده بانیگان، این روند همچنین مشتمل بر هدایت طراحان خلاق در زمینه چگونگی انجام و تعامل در زمینه‌های مختلف است.

هزینه‌های استارت‌آپی برای کسب و کار هدایت مد کم است اما درآمد بالقوه آن چشمگیر است.

بانیگان می‌گوید، «خدمات مشاوره تحقیقات با کسب و کارهای ایجاد شده می‌توانند شش نوع حقوق با مشتریان ثابت را رقم بزند.»

وبلاگ‌نویسی مد

باور این مسئله ممکن است دشوار باشد، اما وب‌سایت‌های با نفوذی مانند Sartorialist و Racked به عنوان وبلاگ‌های مد متعصب شناخته شده‌اند. آنها به مثابه رهبران فکری صنعت هستند و تبلیغات زیادی به فروش رسانده‌اند.

سرمایه‌گذاری چندانی در وبلاگ‌های مد نیاز نیست اگرچه توسعه وبسایت و هاستینگ ممکن است بسیار ارزان باشد اما نیازمند کار زیادی است. در این رابطه باید همیشه در حال تغییر شیوه‌های خود باشید.

آنجی ووجاک، مدیر خدمات شغلی در مدرسه هنرهای تجسمی می‌گوید، وبلاگ مد می‌تواند گویای مهارت شما در شغل فعلی‌تان باشد. شما می‌توانید در هنگام جستجوی شغل با وبلاگ خود شروع کنید که به سرمایه‌گذاری نقدی چندانی هم احتیاج ندارد.

متخصصان عکاسی مد

متخصصان عکاسی مد با عکاسان کار می‌کنند تا به پایش موقعیت‌های عکاسی، عکاسی از لباس‌ها، خرید مبلمان و تجهیزات و به طور کلی اطمینان از انجام عکاسی برنامه ریزی شده بپردازند. به عقیده سارا پتیت، هماهنگ کننده برنامه سبک پارچه در موسسه فناوری مد در نیویورک، این روند مستلزمی درک درستی از مد، تاریخچه آن و هوشمندی درک موقعیت محصولات منبع شما خواهد بود.

متخصصین موفق عکاسی در مد می‌تواند از هر گونه پس‌زمینه‌ای ناشی شده باشد. آنها به طور معمول با انجام کارهای شاخص و دستیابی به کسب و کار از طریق بازاریابی شفاهی نشان داده می‌شوند. متخصصین عکاسی مد می‌توانند به صورت قرارداد ساعتی یا پروژه‌ای همکاری کنند.

روابط عمومی در مد

آیا عاشق صحبت در مورد برندهای طراحی مورد علاقه خود در میان دوستان و خانواده هستید؟ آیا همیشه به دنبال آخرین اخبار مد و فروش‌های نمونه هستید؟ اگر چنین است، باید از کسب و کار روابط عمومی مد خود شروع کنید. روابط عمومی مد زمینه‌ای متفاوت است، اما با مهارت شایسته و ارتباطات می‌توانید از طریق رسانه و مدگرایان به کمک طراحان و سایر کسب و کارهای مد بیایید.

در مقاله‌ای در زمینه روابط عمومی مد، کارآفرینی به نام جاناتان لیگر می‌نویسد که مولفه‌های اصلی بسیاری برای موفقیت در این زمینه وجود دارد. ابتدا باید قادر به ایجاد برندی قوی برای مشتریان خود در متمایز نمودن آنها از سایر طراحان باشید. همچنین باید چگونگی کار با ویراستاران مد را برای دستیابی به جایگاهی در این گونه مجلات را بدانید. شما باید از روندهای رسانه‌ای آگاه باشید و بتوانید ارزش کار خود را به همگان بشناسانید.

دریک


AMIR_AKD

دانشجوی کارآفرینی علاقه مند به کسب و کار،عاشق تکنولوژی و مهندس آی تی

0 دیدگاه در “۵ ایده کسب و کار برای سبکهای مُد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های پیوسته

کسب وکار

داستان موفقیت :مامان‌پز؛ تبسم لطیفی

تبسم لطيفي جوان ۳۱ ساله براي زنان خانه‌دار اشتغال ايجاد کرده و از چشم‌انداز ۵ ساله آينده مي‌گويد. استارت‌آپي که دست‌پخت‌هاي خانگي را به افرادي مي‌رساند که يا خيلي در خانه حضور ندارند يا اگر دارند حوصله آشپزي ندارند.

کسب وکار

۵۰ نکته حیاتی در مورد ساخت تیم، استخدام و پیدا کردن بنیان گذار به نقل از سام آلتمن

سام آلتمن (Sam Altman) مدیر شتابدهنده و مرکز رشد YCombinator و یکی از کارآفرینان موفق دنیا در دوره آموزشی چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم، به نکات جالبی درباره چگونگی ساخت یک تیم استارتاپی اشاره می کند که ما در این بلاگ به ۵۰ تا از مهم ترین این نکات اشاره کرده ایم.

آموزش

مهارت‌های کسب‌وکاری که هر برنامه‌نویس فریلنسری باید بداند

برای کار کردن به عنوان یک فرد فریلنسر باید بتوانید خودتان را مدیریت کنید. ممکن است کسب‌وکار شما مانند شرکت‌های بزرگ سهام‌دار و مدیر نداشته باشد ولی شما هم باید مهارت‌های لازم برای توسعه‌ی کسب‌وکار خود را یاد بگیرید. به همین منظور در این مطلب سعی کردیم به مهارت‌های کلیدی که یک توسعه‌دهنده‌ی فریلنس برای توسعه‌ی کسب و کار خود نیاز دارد، نگاهی بیاندازیم.