تفاوت یک ایده‌ی خوب با ایده‌ی بزرگ و متعالی چیست؟ ایده‌های خوب همیشه به وجود آمده و در حل مشکلات روزانه و کوچک به مردم کمک می‌کنند. اما ایده‌های بزرگ کمتر به ذهن‌ها خطور می‌کنند و محقق شدن آنها به تلاش بیشترینیاز دارد.

بزرگترین چالش برای به وجود آوردن ایده‌های بزرگ، آزاد کردن خود از افکار و مشغولیت‌های ذهنی روزانه و کم اهمیت است. در ادامه با بالای‌خط همراه شوید و با ۷ روش برای آزاد کردن ذهن و راه انداختن ذهن ایده‌پرداز خود آشنا خواهید شد.

  1. در جلسات نظارتی شرکت کنید

ایده‌های بزرگ در فضاهای خالی ایجاد نمی‌شوند. ذهن شما باید روش‌های جدید و خلاقانه‌تری را برای فکر کردن در اختیار داشته باشد. در جلسات ویژه‌ای شرکت کنید که مغز شما به تفکر متفاوت تشویق شود. نگاه کردن به مردم و رفتارها و فعالیت‌های آنها یا راه رفتن در خیابان‌های شهر تاثیر بسزایی دارد.

  1. خارج از اجتماعات معمول خود معاشرت کنید

گذران وقت با دوستان و همکاران همیشگی می‌تواند روند فکر کردن را سست کند. از اجتماعات موجود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و بحث‌های هیجان انگیز راه بیندازید. آدم‌های جدید از الگوی فکر کردن و داستان‌های قدیمی شمابا خبر نیستند، بنابراین مجبور می‌شوید که به مونولوگ‌های درونی و هیجان انگیز خود رجوع کنید. دیدگاه‌های تازه به فکر‌های جدید و احتمالا ایده‌های عظیم منجر خواهند شد.

  1. کتاب‌های بیشتری بخوانید

کتاب‌ها یکی از بهترین روش‌های به وجود آوردن افکار جدید و ایده‌های بزرگ هستند. خواندن کتاب‌هایی با موضوع کسب‌وکار به یادگیری بیشتر و گسترش دامنه‌ی افکار کمک می‌کند. کتاب‌های تاریخی می‌تواند شما را از زندگی روزانه آزاد کرده و باعث به وجود آمدن ایده‌های بزرگ شود.

  1. بعضی مواقع وبگردی کنید

اگر به دنبال موضوع خاصی باشید، گوگل کمک حال خواهد بود؛ اما آموزه‌های غیر منتظره برای ایجاد ایده‌های بزرگ موثرترند. هر هفته، ساعتی را به گشت و گذار در وب اختصاص دهید. سعی کنید با غریبه‌ها گفت و گو کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در منابع متفاوت جست و جو کنید تا ذهن گسترده‌تری داشته باشید.

  1. دفترچه خاطرات داشته باشید

دفترچه‌ی خاطرات یک ابزار فوق‌العاده برای ثبت افکار، احساسات و زندگی روزانه‌ی شماست. همچنین به عنوان یک روش عالی برای ساخت و توسعه‌ی عادات افکار مولد به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم که از همین امروز شروع کنید.

  1. تفکر کنید

ایده‌های بزرگ، در شرایطی که ذهنی آشفته از افکار و نگرانی‌های روزانه داشته باشید، به سراغ شما نمی‌آیند. مدیتیشن به پاک کردن ذهن از کارها و استرس‌های روزانه کمک می‌کند. سپس به آسانی می‌توانید روی آینده تمرکز کنید. هر هفته دو ساعت را به این کار اختصاص دهید تا شاهد جریان ایده‌ها باشید.

  1. از تمرین‌های سازمان یافته استفاده کنید

ساختار، مولد خلاقیت است. تمرین‌های ساده به فعالیت ذهن در یک حالت متمرکز کمک می‌کند. برای مثال، از تمرین دکتر بلین مک کورمیک استفاده کنید. با یک نفر همراه شوید و سعی کنید در عرض ۱۰ دقیقه، ۴۲ ایده را برای یک موضوع یا مشکل خاص پیدا کنید. شاید تعداد شما به ۴۲ نرسد، اما هیچ ایرادی ندارد. قطعا در میان آنها یک یا دو مورد ارزشمند نیز دیده خواهد شد.

تمام این روش‌ها به تعهد، زمان و انرژی نیاز دارد؛ اما تمام اینها از عوامل موثر در ایجاد ایده‌های بزرگ هستند. برای اینکه مغز شما به کار بیفتد باید به آن زمان و فضا بدهید. در صورت فراهم بودن تمام این شرایط، بدون شک ایده‌های بزرگی به ذهن شما خطور می‌کند.

بالای خط


AMIR_AKD

دانشجوی کارآفرینی علاقه مند به کسب و کار،عاشق تکنولوژی و مهندس آی تی

0 دیدگاه در “۷ روش برای خلق ایده‌هایی متعال”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های پیوسته

کسب وکار

فرصتی بکر برای برندسازی دیجیتال

مترجم: فریبا ولیزاده منبع: landor.com انقلاب رسانه‌های دیجیتال ارتباطی، تغییرات شگرفی در روش‌های برقراری ارتباطات ایجاد کرده است. بسیاری از کسب‌وکارهایB2C از این رسانه‌ها به‌منظور توسعه استراتژی‌های برندسازی خود استفاده می‌کنند.

کسب وکار

5 فیلم برتر تاریخ سينما که هر کارآفرين بايد ببيند

تماشاي فيلم های سينمايي راه بسيار خوبي براي آموختن است. چه اين داستان‌ها واقعي باشند يا تخيلي به هر جهت بيننده را به يک درک عميق و آسان از بسياري موضوعات مي‌رسانند. در اصل هر فيلم به شما نشان مي‌دهد که برخي افراد قبل از شما به چه کارهايي پرداخته‌اند و تجربياتي کسب کرده‌اند که مي‌تواند الهام‌بخش يا راه‌گشاي شما در بسياري از امور باشد.

کسب وکار

عظیم‌زاده؛ از دار قالی تا صادرات جهانی

«احد عظیم‌زاده هستم، موفق‌ترین «بیزینس‌من» فرش دست‌باف در دنیا». در این نقل قول تردید نتوان کرد. او چنان با قاطعیت از کار و تجارت خودش دفاع می‌کند که ناخودآگاه مخاطب را به این واقعیت می‌رساند که فرش عظیم‌زاده در عرصه‌ی تجارت یک استثناء است.