یکی از سوالاتی که همواره وجود دارد این است که: ”چگونه می توان افرادی را که احتمال اینکه در آینده مشتری دائمی شوند را جذب نمود تا نمونه کارها را نگاه کنند ؟“این افراد می توانند از میان تازه واردها و مشتریان قدیمی و یا افرادی که حرفه ای مشترک با ما دارند، باشند.
امروزه رقابت بسیار زیاد است. چگونه می توان در جستجو هایی که یک کسب و کار برای پیدا کردن یک طراح ،طراح ایلیستریتور و  یا عکاس انجام می دهد همواره حضور داشت؟

راه مورد استفاده ما

یکی از راه ها حضور داشتن در کتابچه تبلیغاتی راهنمای یافتن طراح ایلیستریتور یا طراح است  اگر چه ممکن است احساس کنید که زیاد دیده نمی شوید ویا اینکه این تبلیغات در اینترنت کاربرد نداشته باشند، ویا اینکه هزینه زیادی را پرداخت می کنید و یا به صورت تکراری در این تبلیغ های چاپ شده حضور دارید . مشکلاتی در رابطه با این آگهی ها وجود دارد:

  • برخی از افراد خلاق فقط با پرداخت هر ساله و حضور دائمی در آگهی ها معروف می شوند که این ارتباطی به توانایی و استعداد آن ها در کارشان ندارد.
  • طراحان ایلیستریتور و عکاسان تنها با پرداخت ۷۵٪یا ۵۰٪ هزینه درج آگهی توسط نمایندگی ها لیست می شوند و شناسانده می شوند. اگر شما این هزینه را پرداخت کنید هرسال این امید وجود دارد ممکن باشد که با آن نمایندگی توانا شناخته شوید.
  • مدیران هنری در سازمان های مشابه ممکن است در تمام مدت در آنجا نمانند. آنها نقل مکان کرده، بازنشسته، و یا شغلشان را تغییر دهند. ناشران کتاب ادعای به روز رسانی لیست خود را دارند. به عنوان یک کارگردان هنری نمی توان کتاب تبلیغاتی یکسان را از ناشران مختلف دریافت کرد.
  • برخی از کتاب ها از یک کسب و کار خارج می شوند ، بعضی افراد معتقدند که با حضور داشتن در این آگهی ها می توان در میان خلاقان این حرفه حضورداشت و شناخته شد.

برد همه چیز نیست

برنده ها همیشه در مجالس در میان افرادی حضور پیدا می کنند که در گوش هم حرف هایی را زمزمه می کنند که سزاوارآنها نیست و یا کار برتر شما در کتاب برترین ها با هزینه ای زیاد چاپ می شود تا دیده شوید و یا طراحان دیگر دست شما را می فشارند. آیا این برای افرادی که سرویس های خلاقانه را نیاز دارند مهم است که شما با پرداخت هزینه ای گزاف برتر شناخته شده اید؟
مشتریان آینده احتمالی به ندرت «برنده جایزه طراحی وب» را جستجو می کنند. جوایز طراحی برای کسانی است که می خواهند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند و بگویند ما از همه برتر هستیم و بسیاری از مردم آن سرویس را خریداری نمی کنند و حتی حس تنفر پیدا خواهند کرد. فرد پیروز ممکن است ستاره به سینه داشته باشد دستبند و گوشواره جذاب به دست و گردن, ولی نمیتواند مشتری ها را به سمت خود بکشد.
دلسرد نشوید شما هم ممکن است روزی در این موقعیت قرار بگیرید سعی کنید با استعداد خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید. وقتی یک مشتری دوباره بازمی گردد برای شما جایزه ای است که هم پول میاورد و نیازی به گردگیری هرروزه ندارد.

وب سایت و شناخته شدن

شما وب سایت زیبایی دارید که درمیان چند وب سایت برتر در زمینه طراحی است و این به این دلیل است که چیزی به نفع شماست و آن عبارات جستجو هستند.
اگر یک مشتری عبارت «برترین وب سایت طراحی» جستجو کند شما را خواهد یافت  و حتی اگر جستجو کند «طراحی وب سایت» شما همچنان امید یافته شدن خواهید داشت وشانس ۹۸۶ بار دیده شدن با جستجوی دیگر عبارات برای شما وجود دارد.
یک سوال همواره وجود داردکه«من یک وب سایت دارم چه کار کنم تا مردم به آن نگاه کنند؟» که البته سوال باید این باشد که « چه کنم که افراد درست به ان نگاه بیاندارند؟»برخی براین باورند که می توانند به اندازه کافی کار از دیگر طراحان بگیرند که ممکن است این برای عکاسان وطراحان ایلیستریتور درست باشد.اما اگر یک طراح بخواهد به شما کار بدهد به این علت است که یا شما ارم بهتری طراحی می کنید و یا سریع تر کار را انجام میدهید و یا کار مشکلی است که ترجیح می دهند با هزینه کردن بیشتر آن کار به درستی انجام شود.
برای بیشتر شناخته شدن می توان در شبکه های اجتماعی تبلیغ کرد و یا در وب سایت های آنلاین که برخی اوقات هزینه های گزافی در پی دارد.شبکه های اجتماعی هزینه کمتر دارند یا مجانی هستند ولی پیدا کردن افراد و گروه های
مناسب بسیار مشکل است.
سایت های Behance, Creative Hotlist , CarbonMade؟
آیا سایت های نمونه کارهای مجانی انتخاب های بهتری هستند؟ آنها یک منبع خوب دیجیتال از استعداد ها هستند مانند آن کتابچه های راهنمای چاپی. آیا کسی از این سایت ها استفاده میکند مانند جستجوی آن کتاب ها ؟ بعید است.این سایت ها شامل استعدادهای خاص در مکان خاصی هستند که میتوانند با اطرافیان خود در آن محیط رقابت کنند نه در سطح جهانی.
اگر بخواهید استعدادی را به صورت جهانی جستجو کنید بسیار وقت گیر است تا موتور جستجو بتواند عبارت مورد نظر را در این وب سایت های نمونه کار پیدا کند. همچنین امنیت برای طراحانی که نمونه کار در این سایت ها قرار می دهند پایین است چون ممکن است از کار آن ها به نام خودشان استفاده نشود ولی داشتن فرمت برای طرح ها برای افراد باعث آرامش است.
در آژانس های املاک می گویند سه چیز در فروش خانه یا محل کار مهم است محل آن و محل و محل !و همین موضوع برای نمونه کارهای در هر کجا که باشی صدق می کند.
شما میتوانید در هر سایتی نمونه کارهای خود را قرار دهید ولی تا زمانی موفق هستید که بتوانید دائما آن ها را به روز رسانی نمایید.
پس سایت شما برای انتخاب شدن نیاز به نمونه کارهای خوب و کتابچه تبلیغاتی دارد که مانند یک داستان به نظر بیاید و ممکن است افراد خلاق آن را فراموش کنند. بیشتر مدیران خلاق می خواهند که روند تفکر شما را ببینند بنابراین نمونه کاری که مسیر طی شده بین مفهوم تا تصویب نهایی را نشان دهد می تواند افرادی را که می خواهند بدانند شما چگونه از استعداد خود استفاده می کنید را تحت تاثیر قرارخواهد دهد.

مجیدآنلاین


AMIR_AKD

دانشجوی کارآفرینی علاقه مند به کسب و کار،عاشق تکنولوژی و مهندس آی تی

0 دیدگاه در “چگونه توسط مشتری ها دیده شویم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های پیوسته

کسب وکار

با صنایع‌دستی، می‌شه پولدار شد

شاید کمتر کسی بداند که اولین بار یک یزدی این گلیم کیف‌ها را تولید کرده است. برای اینکه بفهمیم این کیف‌ها از کجا آمده‌اند، پای حرف‌های مردی می‌نشینیم که تا پنج سال پیش یک ورشکسته بود و حالا با گلیم کیف‌هایش دنیا را فتح کرده است.

کسب وکار

تفاوت فری‌لنسری و کارمندی

این که کدوم یکی از این روشهای کاری مناسب ماست ممکنه یه سوال خیلی شخصی باشه که با توجه به روحیه هر کسی جواب متفاوتی داشته باشه. اما به طور کلی هر کدوم این مدل کارها مزایا و معایب خودشون رو دارند که مطرح کردنشون میتونه بهمون کمک کنه که روش مناسب خودمون رو انتخاب کنیم. من اینجا سعی میکنم چند تا از مهمترین تفاوتها رو توضیح بدم.

کسب وکار

دلیل شکست کسب وکارهای نوپا چیست؟؟؟

بیشتر استارت‌آپ‎ها شکست می‌خورند و عمر آنها اغلب کم است. یک استارت‌آپ معمولی به‌طور متوسط ۲۰ ماه فعالیت می‎کند و تا بسته شدن کامل درهایش حدود 3/1 میلیون دلار زیان مالی متحمل می‎شود. بنابراین چه فرمول موفقیتی را می‌توانیم برای این کسب‎وکارهای نوپا که در آغازین سال‎های‎ فعالیت خود با شکست مواجه می‏شوند، پیدا کنیم؟