یکی از مهمترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی بر اساس محتوا یا همان Content Marketing است. اشخاص و کسب‌وکارها در تلاش هستند با انتشار محتوا در رسانه‌های مختلف توجه مخاطبین را به خود جلب کنند هر چند در بسیاری از موارد هدف اصلی از انتشار محتوا فراموش شده و صرفا انتشار محتوا و تعداد آن مورد توجه قرار می‌گیرد. در این نوشته به چند نکته اشاره خواهم کرد که می‌تواند موفقیت بازاریابی محتوا (Content Marketing) را تضمین کند.

چرا باید کسی به محتوای تولید شده توسط شما علاقه‌مند باشد؟

همیشه باید این سوال را از خودتان بپرسید و پاسخی مناسب برای آن داشته باشید. یادتان باشد که اگر محتوای تولید شده پاسخ‌گوی نیاز مخاطب باشد ترافیک خوبی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

محتوا را همچون یک محصول بنگرید

هر محتوایی که تولید می‌کنید، محصولی است که شخصا آن‌را به بازار عرضه‌ خواهید کرد. اگر با این دید تولید محتوا را بنگرید خواهید فهمید که چه محتوایی باید تولید کرد و چگونه باید آن‌را عرضه کنید.

لانه زنبور را پیدا کنید.

برای جلب توجه مخاطب باید محصول را جایی عرضه کرد که مردم حضور دارند. سایت‌ها و کانال‌های پر ترافیک را پیدا کرده و راهی پیدا کنید تا مطالب شما را هم منتشر کنند. در دنیای وبلاگ نویسی چیزی داریم با عنوان پست مهمان. پست مهمان به این معنی است که می‌توانید هر از گاهی برای یک وبلاگ دیگر پست بنویسید. این کار می‌تواند در جلب ترافیک و معرفی کارهای شما موثر باشد.

تولید بی‌وقفه محتوا

یکی از مهمترین عوامل موفقیت انجام بی‌وقفه تولید محتوا است. کار بازاریابی یک فرایند ادامه دار و بی‌وقفه است. نباید تولید محتوی را هیچ‌گاه متوقف کنید.

شبکه‌سازی

با افراد دیگری که تولید کننده محتوا هستند در ارتباط باشید. کارهای آنها را مطالعه کنید. سعی کنید رابطه خوبی با آنها بر قرار کنید. ایجاد این رابطه به مرور زمان می‌تواند کمک موثری به جذب ترافیک کند. سعی کنید از توانایی‌های آنها یادگرفته و حتی از آنها بخواهید به شما کمک کنند.

در دنیای امروز که متوسط زمان بازدید از سایت به چند ثانیه بیشتر نمی‌رسد و هر روز توسط مقدار بسیار زیادی محتوا بمباران می‌شویم جلب توجه مردم و جذب مخاطب نیاز به خلاقیت خاصی دارد. به خاطر داشته باشید مخاطب شما انسان است و اصولا رعایت اصول اولیه انسانی به شدت می‌تواند به شما کمک کند. به قول استیو پاولینا:

اگر از وضع بد مالی رنج می‌برید، روابط اجتماعی خود را بهتر کنید. پول در میان مردم در گردش است.

If you struggle financially, upgrade your social skills. Money flows through people

مصطفی لامعی


AMIR_AKD

دانشجوی کارآفرینی علاقه مند به کسب و کار،عاشق تکنولوژی و مهندس آی تی

0 دیدگاه در “۵ راه‌کار برای موفقیت در بازاریابی محتوا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های پیوسته

آموزش

از کجا شروع کنم؟

بسیاری از کسب و کارهای بسیار موفق، از پاسخ به نیاز بنیان‌گذاران آن به وجود آمده‌اند: فردی مشکلی داشته و برای حل آن آستین بالا زده و نهایتاً کسب و کار موفقی خلق شده است.

آموزش

آموزش لاراول؛محبوب ترین فریم ورک پی اچ پی -6

درجلسه قبلی درخصوص نحوه ایجاد یک blade template و همچنین نحوه نمایش اطلاعات در blade ها پرداختیم. سراغ ساختارهای کنترلی از جمله if,else و حلقه ها رفتیم و در پایان قول دادیم که با معرفی یک پکیج برای استفاده از تگ های html در blade ها بپردازیم . با ما همراه باشید.

آموزش

مهارت‌های کسب‌وکاری که هر برنامه‌نویس فریلنسری باید بداند

برای کار کردن به عنوان یک فرد فریلنسر باید بتوانید خودتان را مدیریت کنید. ممکن است کسب‌وکار شما مانند شرکت‌های بزرگ سهام‌دار و مدیر نداشته باشد ولی شما هم باید مهارت‌های لازم برای توسعه‌ی کسب‌وکار خود را یاد بگیرید. به همین منظور در این مطلب سعی کردیم به مهارت‌های کلیدی که یک توسعه‌دهنده‌ی فریلنس برای توسعه‌ی کسب و کار خود نیاز دارد، نگاهی بیاندازیم.