یکی از مهمترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی بر اساس محتوا یا همان Content Marketing است. اشخاص و کسب‌وکارها در تلاش هستند با انتشار محتوا در رسانه‌های مختلف توجه مخاطبین را به خود جلب کنند هر چند در بسیاری از موارد هدف اصلی از انتشار محتوا فراموش شده و صرفا انتشار محتوا و تعداد آن مورد توجه قرار می‌گیرد. در این نوشته به چند نکته اشاره خواهم کرد که می‌تواند موفقیت بازاریابی محتوا (Content Marketing) را تضمین کند.

چرا باید کسی به محتوای تولید شده توسط شما علاقه‌مند باشد؟

همیشه باید این سوال را از خودتان بپرسید و پاسخی مناسب برای آن داشته باشید. یادتان باشد که اگر محتوای تولید شده پاسخ‌گوی نیاز مخاطب باشد ترافیک خوبی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

محتوا را همچون یک محصول بنگرید

هر محتوایی که تولید می‌کنید، محصولی است که شخصا آن‌را به بازار عرضه‌ خواهید کرد. اگر با این دید تولید محتوا را بنگرید خواهید فهمید که چه محتوایی باید تولید کرد و چگونه باید آن‌را عرضه کنید.

لانه زنبور را پیدا کنید.

برای جلب توجه مخاطب باید محصول را جایی عرضه کرد که مردم حضور دارند. سایت‌ها و کانال‌های پر ترافیک را پیدا کرده و راهی پیدا کنید تا مطالب شما را هم منتشر کنند. در دنیای وبلاگ نویسی چیزی داریم با عنوان پست مهمان. پست مهمان به این معنی است که می‌توانید هر از گاهی برای یک وبلاگ دیگر پست بنویسید. این کار می‌تواند در جلب ترافیک و معرفی کارهای شما موثر باشد.

تولید بی‌وقفه محتوا

یکی از مهمترین عوامل موفقیت انجام بی‌وقفه تولید محتوا است. کار بازاریابی یک فرایند ادامه دار و بی‌وقفه است. نباید تولید محتوی را هیچ‌گاه متوقف کنید.

شبکه‌سازی

با افراد دیگری که تولید کننده محتوا هستند در ارتباط باشید. کارهای آنها را مطالعه کنید. سعی کنید رابطه خوبی با آنها بر قرار کنید. ایجاد این رابطه به مرور زمان می‌تواند کمک موثری به جذب ترافیک کند. سعی کنید از توانایی‌های آنها یادگرفته و حتی از آنها بخواهید به شما کمک کنند.

در دنیای امروز که متوسط زمان بازدید از سایت به چند ثانیه بیشتر نمی‌رسد و هر روز توسط مقدار بسیار زیادی محتوا بمباران می‌شویم جلب توجه مردم و جذب مخاطب نیاز به خلاقیت خاصی دارد. به خاطر داشته باشید مخاطب شما انسان است و اصولا رعایت اصول اولیه انسانی به شدت می‌تواند به شما کمک کند. به قول استیو پاولینا:

اگر از وضع بد مالی رنج می‌برید، روابط اجتماعی خود را بهتر کنید. پول در میان مردم در گردش است.

If you struggle financially, upgrade your social skills. Money flows through people

مصطفی لامعی


AMIR_AKD

دانشجوی کارآفرینی علاقه مند به کسب و کار،عاشق تکنولوژی و مهندس آی تی

0 دیدگاه در “۵ راه‌کار برای موفقیت در بازاریابی محتوا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های پیوسته

آموزش

توسعه پلاگین برای وردپرس – اتصال به پایگاه داده

در قسمت اول مطلب “توسعه پلاگین برای وردپرس”، ساختار پلاگین‌های وردپرس رو بررسی کردیم و به کمک توابعی که توسعه دادیم، یک منو برای قسمت تنظیمات پلاگین ایجاد کردیم. هدف اصلی ما درک مفاهیمی بود خواندن ادامه...

آموزش

مبارزه کارافرینان با تنبلی

به تعویق انداختن کارها بر موفقیت شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین ابتدا باید علت انجام آن را متوجه شوید و سپس از طریق اقدامات لازم، این عادت مخرب را از بین ببرید.

آموزش

چطور به ایده‌های استارتاپی برسیم؟

هر کسب‌وکاری برای حل مشکل مشتری ساخته شده است. حل مشکل مشتری باعث خلق ارزش می‌شود، که اگر به صورت موفقیت‌آمیز اجرایی شود، می‌تواند درآمدزا باشد. پلتفرم‌ها، به طور خاص، عرضه و تقاضا را برای حل مشکل مشتریان در هر دو طرف، به یکدیگر متصل می‌کنند.