فرهنگ بسیار قدرتمند است و همان قدر می تواند در موفقیت فرد تاثیر بگذارد که در شکست او. جوانان قرن ۲۱ در انفجار تکنولوژی زندگی می کنند و با بهره گیری از آن می توانند جهان را تغییر دهند اما فرهنگی که با آنها رشد یافته اند، مانع آن می شود. از این رو در زیر به 6 تصور اشتباهی که آنها دارند اشاره می شود:

هویت کسب و کارتان همان هویت شماست

ارزیابی کسب و کار شما در جهان هیچ ربطی به کارتان ندارد. رابطه ی کسب و کار با رشد شما مستقیم است. هر قدر خود را رشد دهید کارتان نیز گسترش می یابد. مردم به دلیل شخصیت شما به کارتان جذب می شوند. اگر شخصیت درستی نداشته باشید از اطراف تان پراکنده می شوند.

اگر در کسب و کارتان گره یا مشکلی ایجاد شده به درون خود بنگرید. هر روز در بهتر شدن خود قدمی بردارید و سعی کنید در این راه از دیگران پیشی بگیرید.

تعداد فالوور ها اصلا اهمیتی ندارد

اینکه امروز پیراهن راه راه صورتی چند صد هزار تومانی تان را بپوشید و روز بعد رنگ نارنجی برند دیگری را، در نظر مردم آنقدر اهمیت ندارد که کار و اثرگذاری شما. دست بالای دست بسیار است و کسانی پیدا می شوند که تعداد پیراهن های بیشتری نسبت به شما داشته باشند. چیزی که اهمیت دارد افکاری است که در سر پرورانده می شود.

قطعا مرتب بودن اهمیت دارد اما هیچ کس رکورد لباس های شما را ثبت نمی کند.

دانشگاهی که رفته اید تضمین کننده ۱۰۰ درصدی موفقیت شما نیست

بیشتر از نام دانشگاه مهارت هایی که شما در آنجا یاد گرفته اید اهمیت دارد. با دقت به زندگی کارآفرینان موفق خواهید دید که همه ی آنها از هیچ شروع کرده اند. آنها با تلاش بسیار، ایده ی منحصر به فردی که داشته اند را عملی کرده و به درجات بالایی رسیدند.

سپس اینترنت موفقیت آنها را به سرعت گسترش داده تا اینکه صفی از افرادی که تمایل به همکاری با آنها دارند در جلوی شرکت شان نقش بسته است. آنها قلب و توجه مردم را با تعریف داستان زندگی شان و وضعیت تحصیلی متوسط یا ضعیفی که داشته اند بدست آوردند. اگر از دانشگاه برجسته ای فارغ التحصیل شده باشید ولی هیچ مهارتی نداشته باشید هیچ جایی برای شما در دنیای پر رقابت وجود ندارد.

سرعت شما اثرگذار است

مردم علاقمند به روش موفقیت شما هستند.آنها دوست دارند راهی که رفته اید را بدانند نه اینکه چند شرکت را پشت سر گذاشته اید. با کسانی معاشرت کنید که چند دهه ی گذشته کسب و کار خود را به راه انداخته و همچنان در اداره ی آن موفقند. به هنگام صحبت آنها همه ی جان تان باید گوش شود و از آنها درس بگیرید. زمان با ارزش است، پس آن را با افرادی که تنها وقت شما را تلف می کنند صرف نکنید. تا می توانید به مناطق محروم رفته و هر چه از دست تان برمی آید انجام دهید. از کمک های عاطفی گرفته تا مالی.

حق به جانب نباشید

شما در عصر انفجار تکنولوژی به دنیا آمده اید و این کاملا صحیح است اما این امر نمی تواند دلیلی برای حق به جانب بودن تان باشد و هرگز ضامن موفقیت تان نمی شود. هرچه بکارید برداشت می کنید. این حقیقت همیشه درست بوده و خواهد بود. پس بهتر است به عصری که در آن به دنیا آمده اید مغرور نشده و آستین همت را بالا بزنید.

برای هر موفقیتی که کسب می کنید باید به دیگری کمک کنید تا این رشد، روند صعودی داشته باشد. این گونه نیست که همیشه شما گیرنده باشید.

منبع: دیجیاتو


AMIR_AKD

دانشجوی کارآفرینی علاقه مند به کسب و کار،عاشق تکنولوژی و مهندس آی تی

0 دیدگاه در “تصورات کشنده یک کارآفرین”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های پیوسته

آموزش

چگونه کسب وکار اينترنتی راه اندازی کنيم؟

مهم‌ترين اصل در فروش و کسب درآمد از اينترنت ايجاد راهکارهايی برای جلب‌توجه بازديدکنندگان است. اگر سايتی بسيار حرفه‌ای داشته باشيد و پايين‌ترين قيمت و بهترين کيفيت را بين رقبای خود داشته باشيد باز هم فروش نخواهيد داشت، اگر به بازاريابی اينترنتی ايمان نداشته باشيد.

کارآفرینی

گیمیفیکیشن و آینده استخدام

امروزه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ مانند گروه خدمات گردشگری ماریوت (Marriott)، شرکت خدمات حرفه‌ای دیلویت (Deloitte)، شرکت خدمات بیمه‌ای و درمانی آئتنا (Aetna) و حتی وزارت دفاع در آمریکا برای استخدام و ارتقای نیروهای خود از روش‌هایی مبتنی بر بازی یا همان گیمیفیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. ولی گیمیفیکیشن چیست؟

کارآفرینی

رمز موفقیت کارآفرینان

تأثیر نظرات و دیدگاه  های دراکر هر روز در تعداد بی شماری از کسب و کارها و تصمیم  گیری های سیاسی در تمام دنیا احساس می شود. و اما درس  هایی که پیتر دراکر به کارآفرینان می آموزد: