در شرايط اقتصادی امروز مردم هميشه به دنبال راهکارهايی هستند که درآمدی مازاد بر درآمد اصلی خود داشته باشند و به تعريف ديگر شغل دومی داشته باشند، اما هزينه راه‌اندازی يک کار و شغل جديد بيش از آن است که هر کسی بتواند آن را تامين کند و حتی اگر موفق به راه‌اندازی يک کار جديد شود از لحاظ زمانی دوباره به مشکل خواهد خورد. پس برای مشکل زمان و هزينه بايد راهکاری پيدا کنيم!

بهترين و کم‌خطر‌ترين راهکار می تواند شروع يک کسب‌وکار اينترنتی باشد. با توجه به پيشرفت فناوری و وسيع شدن دايره استفاده از اينترنت در زندگی روزمره و فرصت‌های بی شماری که اينترنت در اختيار تمامی کاربران قرار می دهد، امروزه راه‌اندازی يک کسب‌وکار اينترنتی تبديل به شايع‌ترين روش برای کارآفرينی شده است؛ پس با ساده‌ترين روش‌ها می توان از اينترنت کسب درآمد کرد و شغلی جديد با موفقيت‌های جديد داشت. پس مرحله‌به‌مرحله بايد جلو برويم و به ساده‌ترين شکل به نتيجه برسيم:

برای راه‌اندازی کسب‌وکار اينترنتی چه کارهايی بايد انجام دهيم؟ بايد نيازهای بازار را بررسی کنيد و يک گروه کاری برای خود انتخاب کنيد به طور مثال سايت فروش نرم‌افزار، سايت فروش لباس، سايت فروش محصولات مجازی و دانلودی، سايت فروش حق اشتراک (ارائه دانسته‌هاي خود به صورت فيلم و ويدئو) و… منظور اين است که هرچقدر بازار محصولات را به بخش‌های کوچک‌تری تبديل کنيد هم هزينه کمتری برای شما در بر خواهد داشت و هم اينکه سود کسب‌وکار اينترنتی شما به‌شدت افزايش پيدا می کند. می توانيد کسب‌وکار اينترنتی را به‌عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلی خود داشته باشيد و به‌مرور زمان و بعد از اينکه کسب‌وکار اينترنتی  شما به نقطه سودآوری رسيد آن را شغل اصلی خود حساب کنيد. براي شروع بايد انگيزه پيدا کنيد و ايمان داشته باشيد که اگر امروز شروع کنيد و با قدرت حرکت کنيد، فردا شما هم موفق خواهيد شد. برای شروع هر کاری بايد تحقيق کرد و از بازخوردهای آن اطلاع پيدا کرد. با توجه به گسترش اينترنت و اعتمادسازی های انجام‌شده امروزه می توانيم شاهد کسب‌وکارهای موفقی باشيم که روزی از يک اتاق کوچک و توسط يک نفر راه‌اندازی شده‌اند. اسم‌های زيادی می توان نام برد اما به چند مورد بسنده می کنیم: فروشگاه اينترنتی ديجی کالا، باميلو، نت‌برگ، آپارات، زوميت و …

ابزارهای مورد نياز براي ايجاد يک کسب‌وکار اينترنتی

۱. انتخاب نام سايت يا همان دامنه

برای اينکه يک سايت داشته باشيد، بايد يک آدرس و نام مشخص براي آن ثبت کنيد و از آن به‌عنوان نام برند و يا نام کسب‌وکار اينترنتی خود استفاده کنيد. البته بايد به ياد داشته باشيد که نام دامنه شما بايد منحصربه‌فرد باشد و قبلا توسط کسی ثبت نشده باشد.

۲. خريد هاست (فضای ميزبانی سايت شما)

بعد از اينکه برای سايت خود نامی انتخاب کرديد بايد به فکر تهيه يک ‌هاست يا فضا برای نگهداری از اطلاعات خود باشيد. هاست به معنی ساده‌تر به جايی گفته می شود که اطلاعات شما اعم از فيلم، صدا، عکس و متن‌ها در آن نگهداری می شود، همانند يک هارد کامپيوتر اما با اين تفاوت که ‌هاست اين امکان را به شما می دهد که در هر نقطه دنيا به آن دسترسی پيدا کنيد. برای تهيه ‌هاست سايت‌ها و شرکت‌های زيادی هستند که اين خدمات را ارائه می دهند و با يک جستجو در گوگل به‌سادگی به نتيجه خواهيد رسيد.

۳. راه‌اندازی سايت

بعد از تهيه موارد بالا بايد اقدام به راه‌اندازی يک سايت با توجه به نياز خود کنيد که برای اين کار می توانيد طرح‌هايی را که در ذهن داريد بر روی کاغذ بياوريد و با توجه به ايده خود اقدام به طراحی سايت کنيد. توجه داشته باشيد مهم‌ترين بخش يک کسب‌وکار اينترنتی داشتن يک سايت خلاقانه و کاربرپسند است، پس در اين بخش با وسواس بيشتری عمل کنيد.

برای راه‌اندازی سايت دو راهکار بيشتر نداريد:

مراجعه به شرکت‌های طراحی سايت و هزينه کردن برای طراحی سايت. البته بايد توجه داشته باشيد که هزينه طراحی سايت توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده اين خدمات متفاوت خواهد بود و با توجه به نيازهای شما متغير نيز خواهد بود. اين هزينه‌ها رقمی بين يک تا ۵ ميليون تومان و در پروژه‌های بزرگ‌تر بيشتر است.

راه دوم شما را از اين نگرانی درخواهد آورد. وقتی ما تصميم به راه‌اندازی کسب‌وکار اينترنتی گرفته‌ايم پس بهترين راه اين است که خود دست‌به‌کار شويم. برای اينکه از هزينه‌های سنگين طراحی سايت در امان باشيد می توانيد از مديريت محتوا يا همان سايت‌سازهای رايگان استفاده کنيد. با کمی تحقيق و تلاش به‌سادگی بدون داشتن هيچ دانش برنامه‌نويسی می توانيد سايت‌های بسيار کارآمدی برای خود راه‌اندازی کنيد.

۴. آماده‌سازی محصول و يا خدمات

پس از انجام کليه امور مذکور، سايتی آماده خواهيد داشت. پس بايد شروع کنيد به قرار دادن محصولات و يا معرفی خدمات. سعی کنيد محصولات و خدماتی را ارائه دهيد که در بين رقيبان متمايز باشد تا از فروش بيشتری برخوردار شود.

۵. بازاريابی اينترنتی

مهم‌ترين اصل در فروش و کسب درآمد از اينترنت ايجاد راهکارهايی برای جلب‌توجه بازديدکنندگان است. اگر سايتی بسيار حرفه‌ای داشته باشيد و پايين‌ترين قيمت و بهترين کيفيت را بين رقبای خود داشته باشيد باز هم فروش نخواهيد داشت، اگر به بازاريابی اينترنتی ايمان نداشته باشيد. دقت داشته باشيد بازاريابی اينترنتی دنيايی از اطلاعات است که با يادگيری هر نکته می توانيد فروش خود را افزايش دهيد.

 

منبع : شنبه


AMIR_AKD

دانشجوی کارآفرینی علاقه مند به کسب و کار،عاشق تکنولوژی و مهندس آی تی

0 دیدگاه در “چگونه کسب وکار اينترنتی راه اندازی کنيم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های پیوسته

کارآفرینی

چگونه به مسیر شغلی مان نگاه کنیم؟؟؟

در دنیایی که هر کارمند در روز به‌طور متوسط ۱۲۲ ایمیل می‏فرستد و دریافت می‏کند و در طول ماه در ۶۲ جلسه کاری حضور می‏یابد، عجیب نیست که رئیس بخش یا واحد منابع انسانی سازمانی که در آن کار می‏کنید آن قدر فرصت ندارد که به درستی فکر کند چگونه می‏تواند به بهترین نحو استعدادهای شما را شکوفا سازد. در عوض این خود ما هستیم که باید کنترل برنامه‏ریزی شغلی‏مان را به دست بگیریم تا مطمئن شویم در مسیری قرار گرفته‏ایم که متضمن رشد و توسعه بلندمدت ما است.

آموزش

ویژگی‌های رهبران جوان و موثر در سازمان‌ها

فردی که به تازگی به مقام مدیریت و رهبری یک شرکت یا تیم رسیده است به شدت به ابزاری نیاز دارد که خیلی زود از او رهبری بزرگ و تاثیرگذار بسازد.

کارآفرینی

جلوگیری از شکست در کارآفرینی

شکست کارآفرینان در تاسیس و توسعه‌ی کسب وکار، امری اجتناب ناپذیر است. اما با رعایت برخی نکات می‌توان احتمال این اتفاق را کاهش داد.